I. Grafik Tasavvur
II. Piksel Sanatı
III. Dijital Sanat
IV. Sanat Zamanı
V. Tasavvur İlkeleri
VI. Renk Teorisi
VII. Tipografi
VIII. Kompozisyon
IX. Düzenlilik
Tipik Mevzular
Antet | Yanıt |
---|---|
Grafik Tasavvur | Tipografi, imgeler ve öteki unsurları kullanarak görsel olarak hoş ve müessir bir bildiri yaratma sanatıdır. |
Sanat | İnsanın yaratıcı becerisinin ve hayal gücünün, çoğu zaman fotoğraf yahut heykel şeklinde görsel bir halde ifadesi yahut uygulanması, ilk olarak güzelliği yahut romantik gücü sebebiyle takdir edilen eserler ortaya çıkarır. |
Piksel | Dijital bir görüntüdeki, çoğu zaman kare yahut dikdörtgen olan, ayrı ayrı düzenlenebilen en minik unsur. |
Öz | Bir şeyin temel niteliği yahut en mühim bölümü. |
Keşfetmek | Yeni yahut meçhul bir bölgeyi keşfetmek yahut araştırmak. |
II. Piksel Sanatı
Piksel sanatı, bir imaj kurmak için px ızgarası kullanılarak açılan bir dijital sanat türüdür. Her px minik bir renk karesidir ve piksellerin düzenlenmesi daha büyük bir imaj yanılsaması yaratır. Piksel sanatı çoğu zaman video oyunları, bilgisayar grafikleri ve öteki dijital medya için kullanılır.
Piksel sanatı muhtelif yazılım programları kullanılarak oluşturulabilir, sadece en yaygın enstruman px sanatı düzenleyicisidir. Piksel sanatı düzenleyicileri, sanatçıların bir bir pikselleri işleyerek görseller oluşturmasına ve düzenlemesine imkan tanır.
Piksel sanatı sıkıntılı bir sanat biçimidir, sadece oldukça ödüllendirici olabilir. Piksel sanatı yaratmak oldukça fazla sabır ve ayrıntılara dikkat gerektirir. Sadece sonuçlar çarpıcı olabilir ve px sanatı güzel ve benzersiz resimler kurmak için kullanılabilir.
III. Dijital Sanat
Dijital sanat, dijital teknoloji kullanılarak yaratılan bir sanat türüdür. Muhtelif yazılım programları kullanılarak yaratılabilir ve oldukça muhtelif değişik sanat eseri türleri yaratmak için kullanılabilir. Dijital sanat, realist resimler, soyut resimler ve bunların arasındaki her şeyi yaratmak için kullanılabilir. Ek olarak animasyonlar, etkileşimli sanat eserleri ve öteki dijital medya türleri yaratmak için de kullanılabilir.
Dijital sanat, giderek daha çok insanoğlunun dijital teknolojiye erişimi olmasıyla son yıllarda giderek daha popüler hale geldi. Dijital sanat, oldukça muhtelif değişik sanat eserleri yaratmak için kullanılabilen oldukça yönlü bir ortamdır. Ek olarak, çalışmak için nispeten ucuz bir ortamdır ve bu da onu oldukça muhtelif insanlara erişilebilir kılar.
En meşhur dijital sanatçılardan bazıları şunlardır:
- MC Escher
- Roy Lihtenştayn
- Andy Warhol
- David Hockney
- Takaşi Murakami
Bu sanatçıların tamamı sanat eserlerini yaratmak için dijital teknolojiyi kullandılar ve emek harcamaları dijital sanata dair fikir biçimimizi şekillendirmeye destek oldu.
IV. Sanat Zamanı
Sanat zamanı geniş ve kompleks bir mevzudur, sadece dört ana döneme ayrılabilir:
- Antik Dünya (M.Ö. 30.000 – MS 0)
- Orta Yüzyıl (ortalama MS 0-1400)
- Rönesans (ortalama MS 1400 – 1600)
- Çağdaş Yüzyıl (ortalama 1600 – günümüz)
Bu dönemlerin her biri kendine has sanatla alakalı seçimi ve teknikleriyle karakterize edilir. Mesela, Antik Dünya sanatı çoğu zaman naturel formların kullanması ve gerçekçiliğe vurgu yapmasıyla karakterize edilirken, Orta Yüzyıl sanatı çoğu zaman dini sembolizm kullanması ve güzelliğe vurgu yapmasıyla karakterize edilir.
Sanat zamanı önemlidir bundan dolayı bizlere geçmişe dair bir perspektif sunar ve onu üreten kültürleri anlamamıza destek sunar. Ek olarak bizlere insan yaratıcılığının evrimi ve yeni sanatla alakalı tekniklerin gelişimi hakkındaki da informasyon verebilir.
V. Tasavvur İlkeleri
Tasavvur ilkeleri, grafik tasarımların iyi mi yaratıldığını yöneten temel kurallardır. Görsel idrak ilkelerine dayanırlar ve müessir ve görsel olarak cazibeli tasarımlar kurmak için kullanılabilirler.
Birçok değişik tasavvur ilkesi vardır, sadece en önemlilerinden bazıları şunlardır:
Balans: Dengeli tasavvur, öğelerin eşit olarak dağıtıldığı ve genel kompozisyonun bakışımlı olduğu tasarımdır.
Kontrast: Kontrast, aleni ve koyu renkler, büyük ve minik şekiller yahut olumlu ve olumsuz alanlar şeklinde değişik unsurları yan yana getirerek görsel alaka yaratır.
Vurgu: Vurgu, bir tasarımdaki muayyen bir öğeye dikkat çekmek için kullanılır. Bu, ebat, renk yahut yerleşim kullanılarak yapılabilir.
Yeniden: Yeniden, bir ritim duygusu yaratır ve bir tasarımı birleştirmeye destek sunar. Bir biçim yahut renk şeklinde muayyen bir öğeyi yahut bir deseni tekrarlamak için kullanılabilir.
Hareket: Hareket, bir dinamizm duygusu yaratır ve izleyicinin gözünü bir tasarımda yönlendirmek için kullanılabilir. Bu, çizgiler, şekiller yahut renk kullanımıyla yapılabilir.
Bunlar, müessir grafik tasarımlar kurmak için kullanılabilecek birçok tasavvur ilkesinden yalnız birkaçıdır. Bu ilkeleri anlayıp uygulayarak, görsel olarak cazibeli ve mesajınızı müessir bir halde ileten tasarımlar oluşturabilirsiniz.
II. Piksel Sanatı
Piksel sanatı, piksellerden oluşan bir ızgara kullanarak fotoğraf oluşturmakla açılan bir dijital sanat biçimidir. Her px minik bir renk karesidir ve piksellerin düzenlenmesi genel resmi oluşturur. Piksel sanatı çoğu zaman video oyunlarında kullanılır, sadece çizimler ve animasyonlar şeklinde öteki dijital sanat türleri için de kullanılabilir.
Piksel sanatı, oldukça fazla duyarlılık ve ayrıntıya dikkat gerektirdiği için çok sıkıntılı bir sanat biçimidir. Sadece, sanatçıların benzersiz ve görsel olarak çarpıcı sahneler yaratmasına imkan tanımış olduğu için oldukça ödüllendirici de olabilir.
Piksel sanatının birtakım temel prensipleri şunlardır:
- Sınırı olan bir renk paleti kullanın.
- Satırları bayağı tutun.
- Yumuşak degradeler kurmak için dithering’i kullanın.
- Sabırlı olun ve tertipli olarak ergonomik yapın.
Piksel sanatı hakkındaki daha çok informasyon edinmek istiyorsanız, çevrimiçi olarak birçok kaynak mevcuttur. Başlamanıza destek olabilecek öğreticiler, makaleler ve hatta yazılımlar bulabilirsiniz.
Öneri edebileceğim kaynaklardan bazıları şunlardır:
VII. Tipografi
Tipografi, görsel efektler yaratmak için makale tipini tertip sanatı ve tekniğidir. Grafik tasarımın temel bir öğesidir ve bir mesajı iletmek, bir ruh hali yaratmak yahut yalnız bir tasarımı görsel olarak daha cazibeli hale getirmek için kullanılabilir.
Tipografinin birçok değişik yönü vardır; makale tipi, ebat, ağırlık, satır aralığı ve hizalama. Bu öğelerin her biri değişik bir tesir yaratmak için kullanılabilir. Mesela, kalınca bir makale tipi vurgu hissi yaratmak için kullanılabilirken, hafifçe bir makale tipi sakinlik hissi yaratmak için kullanılabilir.
Grafik tasavvur projesi için bir makale tipi seçerken, tasarımın genel mesajını ve istenen ruh halini göz önünde bulundurmak önemlidir. Makale tipi ek olarak tasarımın boyutuna ve görüntüleneceği ortama müsait olmalıdır.
Makale tipine ayrıca, görsel efektler yaratmak için kullanılabilecek başka tipografi unsurları da vardır. Öncülük, metin satırları arasındaki boşluktur ve bir sıradüzen duygusu yaratmak yahut vurgu eklemek için kullanılabilir. Hizalama, metnin sayfada konumlandırılma biçimini anlatım eder ve bir balans duygusu yaratmak yahut izleyicinin gözünü yönlendirmek için kullanılabilir.
Tipografi, müessir ve görsel olarak cazibeli grafik tasarımlar kurmak için kullanılabilen kuvvetli bir araçtır. Tipografinin değişik unsurlarını ve bunların iyi mi kullanılabileceğini anlayarak, tasarımcılar mesajlarını müessir bir halde ileten ve hedef kitlelerini etkileyen tasarımlar yaratabilirler.
Kompozisyon
Kompozisyon, bir fotoğraf, resim yahut grafik tasavvur şeklinde bir sanat eserindeki öğelerin düzenlenmesidir. Kompozisyonun öğeleri içinde mevzu, görüntüdeki nesnelerin boyutu ve şekli, nesneler arasındaki alan, renk ve fer kullanması ve görüntünün genel dengesi yer alır.
Kompozisyon ilkeleri, bir sanat eserinde öğelerin iyi mi düzenleneceğini yöneten kurallardır. Bu ilkeler içinde balans, vurgu, ritim, çeşitlilik ve birlik bulunur.
Balans, bir görüntüdeki görsel ağırlığın dağılımıdır. İki tür balans vardır: bakışımlı ve asimetrik. Bakışımlı balans, merkezi bir eksenin her iki yanındaki öğeler ağırlıkça eşit olduğunda elde edilir. Asimetrik balans, merkezi bir eksenin her iki yanındaki öğeler ağırlıkça değişik olduğunda elde edilir, sadece genel imaj hala dengeli hissettirir.
Vurgu, bir görüntünün muayyen bir kısmına dikkat çekmek için bir yahut daha çok öğenin kullanılmasıdır. Vurgu kurmak için kullanılabilen öğeler içinde ebat, renk, kontrast ve vaziyet bulunur.
Ritim, bir görüntüdeki öğelerin tekrarıdır. Ritim, şekillerin, renklerin yahut çizgilerin tekrarlanmasıyla yaratılabilir.
Çeşitlilik, bir görüntüde değişik öğelerin kullanılmasıdır. Çeşitlilik, değişik şekiller, renkler yahut dokular kullanılarak yaratılabilir.
Birlik, bir görüntüdeki tutarlılık ve beraberlik hissidir. Birlik, benzer renkler, şekiller yahut dokular kullanılarak yaratılabilir.
Kompozisyon prensipleri uyulması ihtiyaç duyulan kurallar değildir, sadece daha müessir ve görsel olarak cazibeli sanat eserleri yaratmada destek olabilirler. Kompozisyon prensiplerini anlayarak sanatçılar daha dengeli, ilginç ve görsel olarak ilgi çekici resimler yaratabilirler.
IX. Düzenlilik
Düzenlilik, görsel bir tasarımdaki öğelerin düzenlenmesidir. Grafik tasarımın temel bir parçasıdır, bundan dolayı bir tasarımın genel görünümünü ve hissini, okunabilirliğini ve kullanılabilirliğini etkileyebilir. Birçok değişik intizam türü vardır ve muayyen bir tasavvur için en iyi intizam, projenin muayyen gereksinimlerine bağlı olacaktır.
En yaygın intizam türlerinden bazıları şunlardır:
- Izgara düzeni
- Z-desen düzeni
- F-desen düzeni
- Radyal intizam
- Asimetrik intizam
Bir intizam oluştururken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmak önemlidir:
- Tasarımın amacı
- Hedef kitle
- Mevcut alan
- İstenilen görsel efekt
Bu faktörleri dikkatlice göz önünde bulundurarak hem müessir bununla birlikte görsel olarak hoş bir intizam oluşturabilirsiniz.
S: Grafik tasavvur nelerdir?
A: Grafik tasavvur, fikirleri ve detayları iletmek için görsel öğeleri kullanma sanatı ve uygulamasıdır. Logolar, reklamlar, internet sayfaları ve öteki görsel komünikasyon biçimleri kurmak için kullanılabilir.
S: Piksel sanatı nelerdir?
A: Piksel sanatı, bir imaj kurmak için bir bir pikseller kullanılarak açılan bir dijital sanat türüdür. Çoğu zaman video oyunları ve öteki dijital medya biçimleri kurmak için kullanılır.
S: Dijital sanat nelerdir?
A: Dijital sanat, dijital araçlar ve teknolojiler kullanılarak yaratılan bir sanat türüdür. Muhtelif yazılım programları kullanılarak yaratılabilir ve oldukça muhtelif değişik sanat türleri yaratmak için kullanılabilir.
S: Sanat zamanı nelerdir?
A: Sanat zamanı, sanatın ve vakit içerisindeki gelişiminin incelenmesidir. Sanatın kültürel bağlamını tahmin etmek için kullanılabilir ve ek olarak sanatla alakalı stillerin ve tekniklerin evrimini kovuşturmak için de kullanılabilir.
S: Tasavvur prensipleri nedir?
A: Tasavvur ilkeleri, müessir grafik tasarımlar kurmak için kullanılabilecek bir takım kılavuzdur. Birlik, balans, vurgu ve kontrast şeklinde ilkeleri ihtiva ederler.
S: Renk teorisi nelerdir?
A: Renk teorisi, renklerin değişik efektler yaratmak için iyi mi beraber çalıştığının incelenmesidir. Görsel olarak cazibeli ve müessir renk paletleri kurmak için kullanılabilir.
S: Tipografi nelerdir?
A: Tipografi, makale tipini tasarlama ve kullanma sanatı ve uygulamasıdır. Muhtelif değişik efektler yaratmak için kullanılabilir ve detayları aleni ve müessir bir halde iletmek için kullanılabilir.
S: Kompozisyon nelerdir?
A: Kompozisyon, bir sanat eserindeki unsurların düzenlenmesidir. Bir sanat eserinde balans, intizam ve ahenk duygusu yaratmak için kullanılabilir.
S: Düzenlilik nelerdir?
Düzenlilik, bir sayfa yahut ekrandaki öğelerin düzenlenmesidir. Görsel olarak cazibeli ve müessir bir tasavvur kurmak için kullanılabilir.
0 Yorum